Язы́ком свяще́нным пропове́дал еси́ Бо́га, пострада́вша и на Кресте́ распе́ншагося./ Сего́ ра́ди, Петре́, почита́ем связа́вшии тя вери́ги.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Стоя́ше да́же до Тебе́ смерть неодержи́маго стремле́ния:/ Ты бо родила́ еси́ Исто́чник безсме́ртия, Богоро́дице Ма́ти Де́во.
Седален, глас 4
Я́ко верхо́внаго му́дрых апо́столов/ и я́ко ключаря́ Небе́снаго Ца́рствия восхваля́ем ве́рою тя, апо́столе,/ и облобыза́ем чи́стою со́вестию, Пе́тре, я́же носи́л еси́, я́ко злоде́й, вери́ги,/ злоде́йства разруша́я вра́жия,/ от ни́хже изба́вится нам помоли́ся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши,/ Небесе́ же и земли́ простра́ннейши/ и ви́димыя тва́ри и неви́димый яви́лася еси́ преиму́щи неразсу́дным разсужде́нием:/ Его́же бо простра́нствия Небеса́ не вмеща́ют,/ во Твое́й утро́бе вмести́ла еси́, Чи́стая,/ Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.
Песнь 4
Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза,/ на Кресте́ Твое́м стал еси́, и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.
Припев: Святы́й апо́столе Пе́тре, моли́ Бо́га о на́с.
Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тля изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.
Припев: Святы́й апо́столе Пе́тре, моли́ Бо́га о на́с.
Стремгла́вное пресла́вно претерпе́л еси́ распя́тие,/ угото́вил еси́ к Небе́сней стези́ но́ги твоя́,/ е́юже нас ходи́ти, учениче́ Христо́в, укрепи́.
Припев: Святы́й апо́столе Пе́тре, моли́ Бо́га о на́с.
Всели́лся еси́ в жизнь живу́щих/ и, вя́жемь ея́ ра́ди, у́зы велиа́ра сокруши́л еси́, связа́вшаго тя./ Сего́ ра́ди чтим твоя́ вери́ги.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Моли́ Влады́ку, всеблаже́нне, тва́ри низпосла́ти очище́ние,/ и мир, и ми́лость сла́вящим тя,/ я́ко Того́ учени́к и́скреннейший.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Умерщвле́ния ко́жных риз совлече́ся пра́отец:/ Зижди́тель бо в того́ облачи́тся от Твои́х крове́й,/ воплоти́вся па́че сло́ва, Всенепоро́чная.
Кондак, глас 2
Верхо́внаго и пе́рваго апо́столов,/ и́стины Боже́ственнаго ученика́,/ Петра́ вели́каго восхва́лим/ и того́ ве́рою целу́ем вери́ги,/ прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.
Икос
Сла́внаго и вели́каго Госпо́дня ученика́/ досто́йно кий язы́к челове́ков похвали́ти возмо́жет?/ Его́же бо благосло́вне Боже́ственное Сло́во ублажи́,/ кий ум восхва́лит?/ Оба́че, е́же кто по си́ле стя́жет,/ до́лжно есть Бо́гу приноси́ти,/ сие́ же и сотвори́ти покуша́юся./ Но, о празднолю́бцы,/ благоче́стно первопресто́льнаго песньми увенча́им,/ прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.
Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:/ Бог из бо́ку Твое́ю про́йде,/ я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́/ и с челове́ки поживе́./ Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.
Припев: Святы́й апо́столе Пе́тре, моли́ Бо́га о на́с.
Вери́гами свя́зана страсте́й мя, окая́ннаго, разреши́, блаже́нне,/ я́коже иногда́ вери́ги разреши́ А́нгел Бо́жий/ и от темни́цы изве́д пресла́вно заключе́на тя в ней,/ апо́столов верхо́вниче, блаже́ннейше Пе́тре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Ты позна́лася еси́ я́ко Ма́ти,/ я́ко Бо́га же и Челове́ка па́че естества́ ро́ждши,/ и спасе́ние бысть рожде́ние Твое́ пою́щим любо́вию:/ сла́ва подоба́ет, и честь, и поклоне́ние/ Тро́ице Непристу́пней и Боже́ственней.