Каноны

Канон Сретению Господню

В день Праздник Сретения Господа православные христиане празднуют встречу Господа Иисуса Христа в храме и его представление Богу. Согласно Евангелию, Мария и Иосиф принесли Младенца Иисуса в Иерусалимский храм через 40 дней после его рождения, чтобы выполнить закон Моисея о очищении женщины после рождения сына. В храме их встретили праведный Симеон и пророчница Анна, которые узнали в Младенце Иисусе Спасителя и пророчески прорекли о его миссии.

В этот день особенно торжественно совершается Божественная Литургия, а также освящаются свечи, которые верующие держат в руках во время богослужения. Поэтому этот праздник также называется Праздником Свечей или Святого Света.

Праздник Сретения Господа имеет глубокий духовный смысл. Он напоминает нам о пришествии Света в мир и о том, что Иисус Христос является Истинным Светом, который просвещает каждого человека. Также этот праздник напоминает нам о значении чистоты и очищения перед Богом, а также о встрече с Богом в храме, где мы можем получить благословение и духовную силу для нашей жизни.

Канон празднику Сретения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

Глас 3

Песнь 1

Ирмос: Су́шу глубороди́тельную зе́млю со́лнце наше́ствова иногда́: я́ко стена́ бо, огусте́ обапо́лы вода́ лю́дем пешемореходя́щим и Богоуго́дно пою́щим: пои́м, Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Да ка́плют во́ду о́блацы, Со́лнце бо, на о́блаце ле́гце носи́мо, наста́ло е́сть, на нетле́нную руку́, Христо́с в це́ркви я́ко Младе́нец. Те́мже, ве́рнии, возопии́м: пои́м Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Крепи́теся, ру́це Симео́ни, ста́ростию осла́бленнии, лы́ста же претружде́нна ста́рча правобыстро́ движи́тася Христу́ на сре́тение, ли́к со безпло́тными соста́вльше, пои́м Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́зумом просте́ртая Небеса́, весели́теся, и ра́дуйся, земле́, из Пребоже́ственных бо не́др Хитре́ц проше́д Христо́с, Ма́терию Де́вою Бо́гу Отцу́ прино́сится Младе́нец, И́же пре́жде все́х, сла́вно бо просла́вися.

Песнь 3

Ирмос: Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, утверди́, Го́споди, Це́рковь, Ю́же стяжа́л еси́ честно́ю Твое́ю Кро́вию.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Перворожде́н из Отца́ пре́жде ве́к, Перворожде́н Младе́нец из Де́вы нетле́нныя, Ада́му ру́ку простира́я, яви́ся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Младоу́мна бы́вша пре́лестию первозда́ннаго па́ки исправля́яй Бо́г Сло́во, младе́нствовав, яви́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Земли́ исча́дие, па́ки поте́кшее в ню́, Божества́ сообра́зное естество́ Зижди́тель я́ко непрело́жне, младе́нствовав, яви́.

Песнь 4

Ирмос: Покры́ла е́сть Небеса́ доброде́тель Твоя́, Христе́: из киво́та бо проше́д святы́ни, Твоея́ нетле́нныя Ма́тере, в хра́ме сла́вы Твоея́ яви́лся еси́, я́ко Младе́нец руконоси́мь, и испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Ра́дуяся, Симео́не, неизрече́нных таи́нниче, Богоро́дица вопия́ше, о Не́мже от Свята́го дре́вле извести́ся тебе́ Ду́ха, младе́нствовавшаго Сло́ва Христа́ на ру́ки приими́, зовы́й Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На Него́же упова́л еси́, Симео́не, во́зраст де́тищный, ра́дуяся, подыми́ Христа́, Изра́иля Боже́ственнаго утеше́ние, зако́на Творца́ и Влады́ку, исполня́ющаго зако́на чи́н, зовы́й Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ви́дя Симео́н Сло́во Безнача́льное, с пло́тию, я́ко на престо́ле Херуви́мстем, Де́вою носи́мо, вино́внаго е́же бы́ти вся́ческих, я́ко Младе́нцу дивя́ся, вопия́ше Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́ния.

Песнь 5

Ирмос: Я́ко ви́де Иса́ия обра́зно на престо́ле превознесе́на Бо́га, от А́нгел сла́вы дориноси́ма, о, окая́нный,– вопия́ше,– а́з: прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, Све́та Невече́рня и ми́ром влады́чествующа.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Разуме́в Боже́ственный ста́рец проявле́нную дре́вле проро́ку сла́ву, рука́ми Сло́во зря́ Ма́терними держи́мо, о, ра́дуйся,– вопия́ше,– Чи́стая! я́ко престо́л, бо держи́ши Бо́га, Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Покло́нься ста́рец, и стопа́м Боже́ственне прикосну́вся неискусобра́чныя и Богома́тере, О́гнь,– рече́,– но́сиши, Чи́стая: Младе́нца бою́ся объя́ти Бо́га, Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Очища́ется Иса́ия, от Серафи́ма у́гль прие́м, ста́рец вопия́ше Богома́тери, Ты́, я́коже клеща́ми, рука́ми просвеща́еши мя́, пода́вши, Его́же но́сиши, Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.

Песнь 6

Ирмос: Возопи́ к Тебе́, ви́дев ста́рец очи́ма спасе́ние, е́же лю́дем прии́де от Бо́га: Христе́, Ты́ Бо́г мо́й,
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Сио́ну Ты́ ка́мень возложи́лся еси́, непокори́вым претыка́ние и собла́зна ка́мень, неруши́мое ве́рных спасе́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Изве́стне нося́ начерта́ние И́же пре́жде ве́к Тя́ израсти́вшаго, земны́х за милосе́рдие ны́не не́мощию обложи́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Сы́ну Вы́шняго, Сы́ну Де́вы, Бо́гу, Отроча́ти бы́вшему, покло́ншася Тебе́ ны́не отпусти́ с ми́ром.

Песнь 7

Ирмос: Тебе́ во огни́ ороси́вшаго о́троки Богосло́вившия, и в Де́ву нетле́нну все́льшагося Бо́га Сло́ва пои́м, благоче́стно пою́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Ада́му извести́ти хотя́й иду́, во а́де живу́щу, и Е́ве принести́ благове́стие, Симео́н вопия́ше, со проро́ки лику́я: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ро́да зе́мна избавля́яй Бо́г да́же до а́да прии́дет, пле́нным же пода́ст все́м оставле́ние и прозре́ние слепы́м, я́ко и немы́м вопи́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
И Твое́ се́рдце нетле́нная ору́жие про́йдет, Симео́н Богоро́дице провозгласи́, на Кресте́ зря́щи Твоего́ Сы́на, Ему́же вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, Богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Лю́дие Изра́илевы, Твою́ сла́ву Емману́ила зря́ще Отроча́ из Де́вы, пред лице́м Боже́ственнаго ковче́га ны́не лику́йте: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Се́, Симео́н вопия́ше, пререка́емое зна́мение Се́й бу́дет, Бо́г Сы́й и Отроча́, Сему́, ве́рнии, возопии́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Живо́т Сы́й, Се́й бу́дет паде́ние непокори́вым, младе́нствовав Бо́г Сло́во: я́ко воста́ние все́м ве́рою пою́щым: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки

Песнь 9

Ирмос: В зако́не се́ни и писа́ний о́браз ви́дим, ве́рнии, вся́к му́жеский по́л, ложесна́ разверза́я, свя́т Бо́гу. Те́м Перворожде́нное Сло́во, Отца́ Безнача́льна Сы́на, Первородя́щася Ма́терию неискусому́жно, велича́ем.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
И́же дре́вним новорожде́нных го́рличищ супру́г дво́ица же бя́ше птенце́в, в ни́хже ме́сто Боже́ственный ста́рец и целому́дренная А́нна проро́чица от Де́вы рожде́нному и Сы́ну Единоро́дному О́тчу, в це́рковь приноси́му, слу́жат, велича́юще.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Священноле́пно испове́дашеся А́нна, прорица́ющи, целому́дренная, и преподо́бная, и ста́рица, Влады́це в це́ркви я́вственно, Богоро́дицу же, пропове́дающи все́м су́щим, велича́ше.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Возда́л еси́ мне́, вопия́ше Симео́н, спасе́ния Твоего́, Христе́, ра́дование, восприими́ Твоего́ служи́теля, се́нию претружде́ннаго, но́выя благода́ти Священнопропове́дника та́йнаго во хвале́нии велича́юща.
Праздникам