Глас 4
Канон господина Феофана
Песнь 1
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну,/ невла́жными стопа́ми,/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма,/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
Ве́лия я́же па́че ума́, Влады́ко,/ Боже́ственнаго Твоего́ воплоще́ния, благодея́ния сия́ют нам,/ да́рове же и благода́ти, и Боже́ственныя све́тлости,/ благода́тно истека́ющия.
Прише́л еси́, Христе́, све́тлости Божества́ испуща́я,/ пра́здника посреде́ явле́нно,/ пра́здник бо ра́достный спаса́емых еси́,/ и спасе́ния на́шего хода́тай.
Прему́дрость, пра́вда, Го́споди,/ и избавле́ние у Бо́га Ты был еси́ нам,/ от земли́ к небе́сной преводя́ высоте́,/ и Дух Боже́ственный да́руя.
Плоть Твоя́ истле́ния во гро́бе не ви́де, Влады́ко,/ но я́ко соста́вися кроме́ се́мене, тле́ния не прия́т,/ после́дованию естества́, пресу́щественно не рабо́тавшая.
Песнь 3
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.
Вод животво́рных исто́чники отве́рзл еси́ Це́ркви,/ а́ще кто жа́ждет, усе́рдно да прихо́дит и пие́т, вопия́, Бла́же.
От земли́ у́бо на не́бо вознести́ся, проявле́нно глаго́лал еси́:/ с небесе́ же Ду́ха посла́ти обеща́л еси́ Свята́го.
Естество́м животворя́й и от Де́вы роди́выйся Госпо́дь,/ всем ве́рным дарова́ безсме́ртие, я́ко Благоутро́бен.
Седален, глас 8
Стоя́ посреде́ святи́лища, преполовля́ющуся боже́ственно пра́зднику,/ жа́ждай, взыва́л еси́, да гряде́т ко Мне и пие́т,/ пия́й бо от сея́ Боже́ственныя Моея́ воды́,/ ре́ки из чре́ва источи́т веле́ний Мои́х,/ а и́же ве́рует в Мя, по́сланнаго от Боже́ственнаго Роди́теля, со Мно́ю просла́вится./ Сего́ ра́ди вопие́м Ти:/ сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же,/ я́ко бога́тно излия́л еси́ во́ды Твоего́ человеколю́бия рабо́м Твои́м.
Слава, и ныне: Прему́дрости во́ду и жи́зни, источа́я ми́рови,/ всех, Спа́се, призыва́еши почерпсти́ спасе́ния во́ды,/ Боже́ственный бо зако́н Твой прии́м челове́к,/ в себе́ угаша́ет пре́лести у́глие,/ отону́дуже во ве́ки не вжа́ждет,/ ни преста́нет насыще́ния Твоего́, Влады́ко Царю́ Пренебе́сный./ Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́ Бо́же,/ прегреше́ний оставле́ние прося́ще низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ со́лнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Растерза́в сме́рти врата́ си́лою Твое́ю,/ пути́ жи́зни сказа́л еси́,/ безсме́ртия же две́ри отве́рзл еси́, ве́рою зову́щим:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Преполове́ние всех и коне́ц име́яй,/ и нача́ла, я́ко безнача́лен, обдержа́й,/ стал еси́ посреде́ вопия́:/ Боже́ственных, богому́дрии, прииди́те, даро́в наслади́теся.
Я́ко Бог и всех име́яй власть,/ я́ко си́лен держа́ву низложи́в сме́рти,/ посла́ти обеща́лся еси́, Христе́, Ду́ха Свята́го,/ от Отца́ происходя́щаго.
Богородичен: Дае́ши бога́тно благода́ть Тебе́ пою́щим,/ и из Тебе́ ро́ждшагося преве́чнаго Сло́ва, Ма́ти неискусобра́чная,/ прегреше́ний оставле́ние сим прося́щи, Пречи́стая.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Го́споди мой, Свет в мир прише́л еси́./ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения,/ ве́рою воспева́ющих Тя.
Боже́ственных пра́здников преполове́ния дости́гше,/ соверше́нное боже́ственною доброде́телию обучи́тися потщи́мся, богому́дрии.
Я́ко вои́стинну свяще́нное настоя́щее торжество́, преполове́ние,/ превели́ких бо пра́здников ко́рень и све́тится обою́ду.
Богородичен: Ум арха́нгельский не мо́жет разуме́ти/ Твое́ неизрече́нное из Де́вы и пречи́стое рождество́, Спа́се Многоми́лостиве.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею кро́вию.
Преполове́ние Пятдеся́тницы наста́ днесь,/ отсю́ду Боже́ственныя у́бо Па́схи,/ Боже́ственнейшею све́тлостию озари́вшееся,/ отону́дуже Уте́шителевою благода́тию сия́ющее.
Глаго́лал еси́ в хра́ме, Христе́, предстоя́ иуде́йским собо́ром/ Свою́ сла́ву открыва́я, и предъявля́я сро́дство к Роди́телю.
Богородичен: Бу́ди ми предста́тельница и стена́ неруши́мая,/ от мирски́х мя собла́знов избавля́ющая, еди́на Богороди́тельнице,/ и боже́ственным светоли́тием освеща́ющая.
Кондак, глас 4
Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся,/ всех Тво́рче и Влады́ко,/ к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же:/ прииди́те и почерпи́те во́ду безсме́ртия./ Те́мже Тебе́ припа́даем и ве́рно вопие́м:/ щедро́ты Твоя́ да́руй нам,/ Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея.
Икос:
Олядене́вшую мою́ ду́шу прегреше́ний беззако́ньми,/ тече́ньми Твои́х крове́й напо́й,/ и покажи́ плодоно́сну доброде́тельми./ Ты бо рекл еси́ всем, е́же приходи́ти к Тебе́, Сло́ве Бо́жий Всесвяты́й,/ и во́ду нетле́ния почерпа́ти, живу́ю же и очища́ющую грехи́,/ пою́щих сла́вное и Боже́ственное Твое́ воста́ние,/ подая́, Благи́й, с высоты́ сше́дшую вои́стинну ученико́м Твои́м Ду́ха кре́пость,/ Тебе́ Бо́га ве́дущим,/ Ты бо еси́ исто́чник жи́зни на́шея.
Песнь 7
Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем опаля́еми взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Кре́постию, Спа́се, сме́ртную разо́рь си́лу,/ стезю́ жи́зни показа́л еси́ челове́ком, благода́рно Тебе́ зову́щим:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Плоть нося́ща ви́дяще,/ не разуме́ша собо́ри евре́йстии Сло́ве Тя Бо́жий,/ но мы Тебе́ воспева́ем:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богородичен: Вы́шняго освяще́нное боже́ственное селе́ние, ра́дуйся!/ Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, вопию́щим:/ благослове́на Ты в жена́х еси́, Пренепоро́чная Влады́чице.
Песнь 8
Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Красе́н из гро́ба воста́в, Божества́ сла́вою укра́шен,/ апо́столом Твои́м, Го́споди, яви́лся еси́,/ Ду́ха обеща́яся тем посла́ти де́йство, вопию́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Умертви́в а́да, я́ко Бог живонача́льнейший,/ всем источи́л еси́ живо́т ве́чный,/ его́же ны́не вообража́ют я́вственнее,/ светоно́сных дней сих ра́дости, вопию́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Лучи́, я́ко Со́лнце, Христе́, пра́вды яви́вся,/ ми́ру посла́л еси́ апо́столы Твоя́,/ нося́щия Тебе́ свет непостижи́мый,/ и неве́дения мглу очища́ющия и вопию́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богородичен: Се ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дина пле́мене князь и вождь,/ Ты бо, Всенепоро́чная, родила́ еси́,/ пре́жде обеща́нное ча́яние язы́ков, Христа́ Бо́га,/ Ему́же пое́м: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем веселя́щеся, Тя Богоро́дице велича́ем.
Но́вому и чи́стому жи́тельству, от Христа́ научи́вшеся,/ сие́ да́же до конца́ сохрани́ти поле́зно вси потщи́мся,/ я́ко да Свята́го Ду́ха прише́ствие восприи́мем.
Ты мое́ сме́ртное, Жизнода́вче,/ обложе́нием безсме́ртия, и нетле́ния благода́тию/ обле́к, Спа́се, совоскреси́л еси́,/ и Отцу́ приве́л еси́, вре́менную мою́ разруши́в брань.
В небе́сное па́ки житие́ зва́ни бы́вше,/ хода́тайства си́лою истощи́вшагося да́же и до ра́бия о́браза, и нас возне́сшаго,/ Сего́ досто́йно возвели́чим.
Богородичен: Я́ко ко́рень, исто́чник и вину́ нетле́ния,/ Тебе́, Де́во, вси ве́рнии уве́девше, похвала́ми почита́ем,/ Ты бо ипоста́сное безсме́ртие нам источи́ла еси́.